Zbigniew Berent – Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia.

18:17

 


Specjaliści uważają słowo „biznes” za dziennikarski żargon. Nie trudno się dziwić, że skwitowane błahym słowem ponoszenie odpowiedzialności za prowadzenie i utrzymywanie działalności gospodarczej może nie przypaść komuś do gustu. Niestety. Jak jednak wygląda to z punktu widzenia doświadczonego przedsiębiorcy?

Zbigniew Berent, absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i przedsiębiorca przełomu gospodarczego w Polsce to niewątpliwie autorytet, który dzieli się z nami swoimi cennymi doświadczeniami. Prawdę mówiąc po książkę nie sięgnęłam jednak ze względu na nazwisko, a zawód, który wykonuję w życiu codziennym. Tak, marketing.

Wertując kartki szukałam ciekawostek, tajników, pomysłów na zrealizowanie chociażby skutecznych i kreatywnych kampanii. Co jednaj otrzymałam? Niesamowity zbiór analiz i przykładów działań biznesowych i rozwoju firmy. Zamiast suchych reguł i masy teorii autor serwuje nam zastrzyk praktycznej wiedzy, którą możemy przestudiować, a wnioski, do których doszliśmy wykorzystać w życiu codziennym bądź swojej pracy.

Co jest podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa? Ludzie. Ich praca, zaangażowanie i chęć podejmowania wyzwań. Berent mówi bardzo jasno o konieczności szanowania pracownika, motywowania go do działania i szukaniu chęci jego rozwoju. Dlaczego? Zobaczcie, ostatnio jestem na etapie narzekania na swoją pracę. Awans, podwyżka, nowe obowiązki – super! Jednak moment, w którym osoba w moim wieku zaczyna uświadamiać sobie, że monotonia zaczyna zabijać całą radość, pora na zmianę firmy. Młodzi ludzie poszukują wyzwań, a jak się okazuje atmosfera pracy jest jednym z najważniejszych elementów szczęśliwej współpracy. Autor odnosi się wielokrotnie do mało popularnego modelu współpracy z podwładnymi. Niewielu „szefów” zdaje sobie sprawę, że to zgrany team, doceniony, zaangażowany i zmotywowany wróży sukces firmy. Nie mamy tu narzekania, nie mamy konfliktów i walki nawet o niewielkie sumy. Mamy stuprocentowe okazanie szacunku.

Ta propozycja jest skierowana zarówno do wszystkich „szefów”, jak i wszystkich „podwładnych”. Dzięki lekturze możemy sięgnąć po więcej, nauczyć się nie tylko budować kulturę współodpowiedzialności, ale i tworzyć skuteczne działania marketingowe czy PiRowe. Cytując słowa doktora Stanisława Rakowicza „w porównaniu z innymi książkami o tej tematyce pozycja ta jest wyjątkowa, bo wyjątkowa jest też osobowość autora. Autor podaje konkretne metody i narzędzia do uprawiania pięknego zawodu sprzedawcy/handlowca. Polecam jako ciekawą lekturę dla każdego przedsiębiorcy, handlowca, sprzedawcy, absolwenta szkoły wyższej czy średniej. Dla każdego okaże się na pewno pomocna w rozwijaniu swoich umiejętności”. Polecam!


 


Za egzemplarz dziękuję 
Wydawnictwu Novae Res!b

You Might Also Like

1 opinii:

  1. Szefem dopiero chcę być, więc będę pamiętać o tej publikacji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!

Recenzja filmu "Pitbull. Niebezpieczne kobiety"

Recenzja książki "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"

Recenzja filmu "Wołyń" Wojciecha Smarzowskiego